۱۳۹۲ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

نحوه انتخاب پورمحمدی از زبان حسن روحانی: انتخاب افراد تصمیم خودم بود


مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری حسن روحانی یکی از سه عضو «هیات مرگ» وزارت اطلاعات بود که در سال ۱۳۶۷ هزاران نفر از زندانیان سیاسی بدست آنها بجوخه های اعدام سپرده شدند . محمود احمدی‌نژاد نیز در سال ۱۳۹۲، پورمحمدی را متهم به اختلاس چند میلیاردی کرد

روحانی دراولین کنفرانس خبری اش بعنوان رییس جمهور چنین گفت:
معیارهای ما برای انتخاب کابینه، شایستگی های افراد و نیاز به افراد با تجربه و با سابقه بود. افرادی که در گذشته نشان دادند چکار کردند، آنها را برگزیدیم و انتخاب کردیم
بنده با صراحت اعلام می کنم، هیچ کس بر بنده به عنوان رییس جمهور فشاری نیاورده تا من کسی را انتخاب کنم. بنده هم کسی نیستم که در شرایط فشار تصمیم بگیرم.
تمام افرادی را که من انتخاب کردم تصمیم خودم بود و آنچه که در بیرون شایعه است من به صراحت اعلام می کنم که واقعیت ندارد و درست نیست.
دولت شرکت سهامی نیست که بگوید این گروه و یا آن گروه سهمش چه مقدار است.
مبنای ما تجــــربــــه بوده، ایمان بوده، تخصص بوده، کاردانی بوده و شناخت واقعیت های کشور بوده.
من از تمام وزرایی که پیشنهاد دادم با قاطعیت دفاع می کنم و آنها را قبول دارم  با آنها مستقیم کار می کنم و هیچ کس بمن فشار نیاورده.

مبنا مبنای شایسته سالاری بوده.
-----------------------------
حال از حرفهای روحانی می توان نتیجه گرفت که ایشان پورمحمدی را بخاطر سوابق ایشان و بخاطر همکاری نزدیک با ایشان در گذشته انتخاب کرده. یعنی آقای روحانی با زبان خودش می گوید که در جنایات
پورمحمدی سهیم بوده است.

و وقتی اصلاح طلبان روحانی را بعنوان رییس جمهور مورد اعتماد بمردم معرفی کردند، آنها نیز می دانستند چه کسی را بمردم معرفی می کنند.

اینطور که پیداست عده ای دوباره کلاه بسیار گشادی بر سر مردمی گذاشتند که به حرف آنها اعتماد کردند.

اصلاح طلب، روحانی مچکـــریــــم


سخنان حسن  روحانی در اولین کنفرانس خبری به عنوان رئیس‌جمهور در لینک زیر
 در این  لحظه  گوش کنید  
1:16:48

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر